← terug naar blogoverzicht

Vertel me je verhalen!

Bij Fondsenwerving denken de meeste mensen aan geld vragen. Of het nu langs de deur is, op straat, via een brief of over de telefoon. En dat is logisch. Maar fondsenwerving begint ánders. Met het delen van verhalen.

Als fondsenwerver word ik veel benaderd door goede doelen die op zoek zijn naar geld. Bijna altijd voor een mooi, bijzonder, aansprekend, uniek project. Ik vind het leuk om met deze mensen in gesprek te gaan. Wat beweegt ze, wat zijn hun wensen, wat is hun droom?

Ik ben altijd op zoek naar verhalen. Echte verhalen, over echte mensen. Verhalen die raken, die duidelijk maken waarom jouw werk zo belangrijk is dat je er anderen – vaak vreemden – om geld voor kunt vragen.

Zeker voor startende goede doelen is mijn devies: deel zoveel mogelijk wat je raakt. Vertel over je missie, door voorbeelden te noemen van mensen die geholpen zijn. Doe dat op verschillende manieren – via je site, social media, een nieuwsbrief. Laat je verhaal ‘rondzingen’. Doe dat gedegen en professioneel.

Wees dus gul met je passie, en je zult andere mensen raken. Mensen die zich voor je zullen willen inzetten met hun tijd, hun kennis, hun netwerk of hun geld. Zo creëer je een goede basis om écht te beginnen met fondsenwerving, en de juiste middelen in te zetten die passen bij jouw club.

Ook daarbij staan verhalen centraal. Schrijf je een brief? Je verhaal moet kloppen. Ga je bellen? Je verhaal moet op orde zijn. Stuur je mensen de straat op? Ook zij moeten hun verhaal klaar hebben.

Wat is jouw verhaal? Vertel het me!

Meld je hier aan voor de Inspiratiebrief

 

 

Reacties zijn uitgesloten.