← terug naar blogoverzicht

Schoenmaker, blijf bij je leest

Vluchtelingen beheersen het nieuws in Europa. En Nederland reageert massaal, en warm. Goede doelen die zich inzetten voor vluchtelingen spelen daarop in. En terecht: er is nu, meer dan ooit, geld nodig om vluchtelingen op te vangen, aandacht te geven, een warm welkom te bieden.

SchoenmakerTegelijkertijd krabben de fondsenwervers van andere goede doelen zich achter de oren: wat moeten wij nu doen? Valt onze boodschap nog op? Is er nog aandacht voor ziekten, voor arme kinderen, voor lepra, voor HIV/Aids, voor zending? Kunnen we, op een of andere manier, meeliften met de publiciteit?

Die vraag wordt des te prangender omdat fondsenwervers op dit moment druk bezig zijn met het nadenken over de eindejaarscampagne, hét geefmoment bij uitstek in Nederland. Het slagen van deze campagne is vaak bepalend voor de vraag of het jaar goed wordt afgesloten. Een goede insteek, de juiste toon, een indringende vraag is dus van groot belang.

Volgens mij is het belangrijkste advies voor alle fondsenwervers nu: schoenmaker, blijf bij je leest.

Je hebt als goed doel een trouwe achterban, die niet voor niets aan jouw doel geeft. Overtuig ze, opnieuw, van de noodzaak van jouw projecten. Toon de emotie, overtuig je achterban van de urgentie. Vertel de juiste verhalen.

Door op deze manier trouw te blijven aan je eigen verhaal, maak je de meeste kans dat jouw eindejaarscampagne succesvol is. Zet ‘m op!

P.S. Is dit voor jou een wake-up call om met je eindejaarscampagne te beginnen? Oeps… Ik help je graag hoor. Neem gerust contact op.

Reacties zijn uitgesloten.